Als er sprake is van een klacht die door u of tegen u of uw organisatie is ingediend is het in veel gevallen effectief om met elkaar deel te nemen aan klachtbemiddeling. De volgende vragen kunt u uzelf stellen:
Zo ja, dan is klachtbemiddeling iets voor u. U gaat met elkaar in gesprek onder begeleiding van een mediator met als doel een oplossing te vinden voor de gerezen kwesties(s). Voorwaarde voor een klachtbemiddeling is dat de partijen bij de start in ieder geval de wens hebben tot een oplossing te komen. Soms is bijvoorbeeld in medische kwesties de wens oplossing niet mogelijk. Wel is aandacht en alle ruimte voor de vraag hoe het zover heeft kunnen komen, wat de situatie betekend voor betrokkenen en welke mogelijkheden er zijn om de situatie waar mogelijk te verzachten of op te lossen.
Dat aan het begin van de mediation partijen zich vaak niet kunnen voorstellen dat zij met elkaar tot overeenstemming kunnen komen is zeer gebruikelijk en in principe geen reden een mediation niet te starten.
Maljaars Mediation is sterk in klachtbemiddeling. Madzy Maljaars helpt partijen bij het vinden van een gezamenlijk gedragen en toekomstbestendige oplossing. Naast het vinden van een oplossing staat het (her)vinden van een neutrale communicatie bij haar mediations centraal.
Madzy Maljaars is een oplossingsgerichte mediator voor een conflict op het werk en zakelijke geschillen. Cliënten waarderen haar rustige, duidelijke en open houding.
Zij is MFN-registermediator en werkte voorheen als procesjurist in het bedrijfsleven (advocatuur) en bij de overheid.